Naši stredoškoláci využívajú cudzie jazyky aktívne aj vďaka mnohým programom a projektom. Jedným z nich je aj ERASMUS+. A aké sú skúsenosti z praxe? Zmysel podobných projektov potvrdzujú aj odborníci, v tomto prípade práve samotní pedagógovia. Bez cudzích jazykov sa dnes nezaobídu nielen administratívni pracovníci, ale aj ľudia z jednotlivých odborov. Oblasť dopravy a logistiku tak nie je výnimkou.
V dnešnom článku vám predstavíme skúsenosti, názory a pocity Lýdie Haliakovej, ktorá je riaditeľkou Strednej priemysel školy dopravnej na Kvačalovej ulici v Bratislave a zároveň je aj koordinátorkou projektu ERASMUS+. Spomínaná škola už skoro 50 rokov pripravuje do praxe zasielateľov, logistov, prijímacích technikov, ale aj podnikateľov v oblasti cestnej dopravy.
Dôležitou súčasťou ich prípravy je podľa riaditeľky Haliakovej získanie komunikačnej zručnosti v cudzom jazyku, pričom najobľúbenejšia je dlhodobo angličtina. Ako teda vnímajú žiaci výučbu cudzích jazykov? Sú vôbec motivovaní? Všeobecne platí, že reálna skúsenosť je v prípade cudzích jazykov vynikajúcim pomocníkom a motivátorom.
„Učiť anglickú gramatiku a konverzáciu žiakov, ktorých zaujíma skôr práca v autoservise alebo modelovanie na počítači, nie je jednoduché. To učitelia zisťujú na škole dennodenne. A práve motivácia k používaniu anglického jazyka je jeden z dôvodov, prečo sa každoročne snažia byť úspešní v podávaní žiadosti o grant z Európskej únie na realizáciu medzinárodných výmenných projektov ERASMUS+. Pri takomto výmennom pobyte môžu žiaci využívať angličtinu i v reálnych situáciách pri riešení projektových aktivít,“ vysvetľuje na úvod Lýdia Haliaková